INEDITE

Nu pot coborî în mine

NU POT COBORÎ ÎN MINE
PREA MULTE CUVINTE
OBNUBILEAZĂ ALTARELE SFINTE
ŞI EU SUNT VULCANUL STINS.

DE MAIANUL DE IERI
ŞI DE MÂINELE. NINS.
NU POT ÎNŢELEGE CE-MI CERI
ORI DACĂ MÂINE E AZI ORI

A FOST IERI ÎMI CERI CEVA?
SUNT PRETUTINDENI
ŞI ALTUNDEVA. MAI DEPARTE
DE-AICI NU POT PRICEPE NIMIC.

DEŞI SUNT IMAGINEA LUI
TIPICĂ; DEŞI TOT MAI SPERI
SĂ FIU VIS DIN FORUMA ADFÂNCULUI
AZI NICIODATĂ SAU NICĂIERI.

NU NIMICI!

Eu de ce fug şi de cine mă ascund?
De mine!? Peştera sufletului meu
s-a umplut până la fund
de vederi şi gânduri nesimţite
şi nesimţitoare. Trezeşte-te, suflete!
Ce folos să mă trezesc în zori de zi
primul şi să cânt o cântare-n care nu-i
credinţă nici atât? Numai de-ar ajunge
bunătatea Ta până la mine, Doamne!
Bunătatea Ta din ceruri şi din nori
până la mine-n peştera sufletului meu
plină de vederi şi de gânduri nesimiţite
şi nesimţitoare. Dacă poţi cuprinde
Cerul tot şi peste tot pământul aripile
tale se întind ce mare lucru Slava Ta
să mă cuprindă şi pe mine singurul
neînsemnatul peşterii din sinele-mi
profund înăbuşit de miasmele
gândurilor nesimţite de vederi
obscene şi necuvenite!?Doamne,
mă auzi cum mă căiesc?Şi mă
vezi cum plâng;zdrobeşte cerbicia
răului din minte şi smereşte-mă!…
Nu mă nimici cu tot dinadinsul!
O furnică mai puţin şi un fir de colb
Slava Ta nu se împiedică de atât;
mâna Ta cea dalbă nu se poate dar
mânji cu-o ucidere mai mult!…

NICIODATĂ

Niciodată niciodată niciodată.
M-am îndrăgotit la şaptezeci plus unu

ani.;niciodată niciodată niciodată
nu va şti cum este ca şi prima dată;

e îndrăgostirea fără nici o pată
e îndrăgostirea ca şi niciodată

care nici nu o va-neţelege oareşice golani
e îndrăgostirea între un băiat şi-o fată

e îndrăgostirea între un iasmin şi-o pată
dintre un parfum şi-o iazmă vindecată

e îndrăgostirea dintre Unului cu Unul
plus; îndrăgostirea fără nice un Răspuns!

IANE VERGA

 

 

Despre absentul

Nula dies sine linea
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

