TEST

Cunoaste Testul celor trei

socrateSocrate, laudat pentru intelepciunea sa in toata Grecia s-a intalnit intr-o zi intamplator cu un cunoscut pe strada, care alerga spre el agitat, nerabdator sa ii spuna ceva.

-Socrate, stii ce-am auzit tocmai acum, despre unul dintre studentii tai?

-Stai o clipa, ii replica Socrate. Inainte sa-mi spui, as vrea sa treci printr-un mic test. Se numeste Testul celor Trei.

-Trei?

– Asa este, a continuat Socrate.Inainte sa-mi vorbesti despre studentul meu, sa stam putin si sa testam ce ai de gand sa-mi spui. Primul test este cel al Adevarului. Esti absolut sigur ca ceea ce vrei sa-mi spui este adevarat?

– Nu, spuse omul. De fapt doar am auzit despre el

– E-n regula, zise Socrate. Asadar, in realitate, tu nu stii daca este adevarat sau nu. Acum sa incercam testul al doilea, testul Binelui. Ceea ce vrei sa-mi spui despre studentul meu este ceva de bine?

-Nu, dimpotriva…

– Deci, a continuat Socrate, vrei sa-mi spui ceva rau despre el, cu toate ca nu esti sigur ca este adevarat?

Omul a dat din umeri, putin stanjenit. Socrate a continuat.

– Totusi mai poti trece testul, pentru ca exista a treia proba – filtrul Folosintei. Ceea ce vrei sa-mi spui despre studentul meu imi este de folos?

– Nu, nu chiar…

– Ei bine, a conchis Socrate, daca ceea ce vrei sa-mi spui nu este nici Adevarat, nici de Bine, nici macar de Folos, atunci de ce sa-mi mai spui?

Omul era invins si s-a rusinat. Insa ceea ce trebuia sa afle Socrate, era ca nevasta sa il insela cu studentul respectiv.

Socrate credea ca exista un adevar, care are valabilitate peste toate parerile. Aceasta convingere era patrunsa in toata fiinta sa.

Oamenii  primesc zi de zi, informatii. Incepand de la parinti, prieteni, persoana iubita, necunoscuti si terminand cu mass-media si tot ce este inclus in aceasta. Doar ca nimeni nu ia in considerare daca ceea ce primesc este Adevarat, daca este de Bine si daca ceea ce afli iti este de Folos.

“Cunoaşte-te pe tine însuţi.” Socrate

Pentru el scopul cel mai inalt al omului este: a ramane cu fiinta sa originara si prieten cu destinul sau, ceea ce inseamna ca omul trebuie sa se cunoasca pe sine insusi, pentru a deveni ceea ce trebuie sa fie. Cum poti ajuta lumea, cum poti fi cel mai bun, daca tu nu te cunosti pe tine? Un copil mic, de la varsta de trei ani, invata sa se cunoasca pe sine. Se uita singur in oglinda si pur si simplu este fascinat de cum arata, de cine este. Invata sa se cunoasca. Ceea ce poate un om matur sa faca, pentru a se cunoaste pe sine, pentru a se regasi este sa se uite in oglinda si sa isi gaseasca bunele si relele. Un alt mod prin care te poti cunoaste mai bine este sa traiesti experiente noi si interesante. Insa asta o poti face daca iti misti funduletul tau plin de praf din casa si socializezi.

“Adevărata înţelepciune înseamnă să-ţi recunoşti propria ignoranţă.” Socrate

Vrei sa fii mai intelept, vrei sa ai ceea ce iti doresti? Recunoaste ca nu stii totul, chiar daca uneori iti dai cu parerea despre lucruri, daca esti neinformat. Astfel vei afla lucruri noi, vei invata si intelepciunea va veni cu varsta. Astfel te poti cunoaste mai bine, poti evolua spre “cel mai bun tu”. Asta vrem toti sa evoluam, insa putem sa facem acest lucru doar daca gandim si actionam.

 ”O viață frumoasă și utilă este aceea în care gândirea și acțiunea se susțin neîncetat una pe cealaltă.” Socrate

Hai sa traim frumos. O viata in care ne dezvoltam si sa actionam in consecinta. Gandul fara actiunea propriuzisa, ramane doar un gand care trece in cateva secunde. Actiunea este necesara. Lasa scuzele, lasa mofturile, lasa “nu-mi place” si treci si actioneaza.

Toti putem ajunge oameni puternici, impunatori, intelegatori, iubitori, intelepti, bogati sau putem ramane asa cum suntem acum. Toti avem in noi lumina lui Dumnezeu. Putem reusi.  Alegerea este a ta! Tu faci diferenta!

Despre absentul

Nula dies sine linea
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

