ISTORII REGASITE

Tag Archives: Scipio Africanul

Crede-mă!

Într-una din zile, Scipio Africanul s-a dus în vizită la poetul Ennius. Acesta a trimis servitoarea să-i spună că nu este acasă. Deşi şi-a dat seama că nu-i adevărat, Scipio n-a zis nimic şi a plecat.

După o vreme, l-a căutat Ennius pe Scipio.

Auzindu-se strigat, Scipio a răspuns:

Nu sunt acasă!

– Cum poţi spune aşa ceva? a întrebat poetul. Oare nu-ţi cunosc vocea?

Atunci Scipio i-a replicat:

Când am fost zilele trecute acasă la tine, eu am crezut-o pe servitoarea ta care mi-a spus că nu eşti acasă. Tu nu mă crezi chiar când îţi spun eu însumi că nu sunt acasă?!

Cine vede mai bine?

Scipio Africanul, care-şi pierduse un ochi într-o mare bătălie purtată împotriva cartaginezilor, a făcut prinsoare cu unul dintre generalii săi că va vedea mai bine decât el. Rămăşagul a fost acceptat.

Am câştigat, spuse imediat Scipio. Eu văd la tine doi ochi, în vreme ce tu la mine nu vezi decât unul!

Scipio – porecla

Publius Cornelius Scipio Africanus Major (236-184 i.Hr.), considerat cel mai iscusit comandant de până la Cezar, i-a alungat pe cartaginezi (puni) din Spania în timpul celui de-al doilea război punic (218-201 î.Hr.) şi l-a învins pe marele duşman al Romei, celebrul Hanibal, în Bătălia de Zama (202), din Africa, punând capăt puterii cartagineze.

Pentru această realizare, a primit titul de Africanus.

*****

sursa: Aurel Neculai, Istorii regăsite , Ed. Andrew, Focşani, 2009

Despre absentul

Nula dies sine linea
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

