ACASĂ

 

O, SUFLETE,
COROANA MEA DE BRAD

O suflete,
coroana mea de brad
prin care zilnic înverzesc şi cad!..

O, brad frumos, rămâi la fel de verde
încearcă să disimulezi că nu ne vede
clipa ce trece peste noi pâş-pâş
amăsurîndu-se cu vârstele târâş
în timp ce noi ţinteam mereu
alt orizont la altre stele
în noul luminiş
repovestindu-ne poveşti rebele…

Ce alţii au uitat noi ne-amintim
o, brad frumos, corana mea de stele,
pariul meu că pot rămâne luminos
şi credincios repovestirii mele
cu vârste agere ochiri rebele

din care m-am extras
în care am rămas…

Anonymus

MAMA

Se duce timpul tăvălug
vecia şi-a deschis în fine rana
O văd aievea ca-n trecut
La casa ei curată-n vis
ca un pahar din care am băut
şi eu şi timpul ce s-a scurs
O, fără Dânsa,fără Mama…

Dar o visez tot mai concret
Pe gri strălucitor în vechi detalii
cum mă aşteaptă şi acum
să mai apar când nu aştepţi
pe-aleea ei cu dalii
de parcă timpul este ieri
şi casa ei tot la Zorleni…

La casa care s-a vândut
ori ea nu ştie poate
mama rămâne în trecut
în neclinitita ei eternitate
de casa ei nevindecată…
***
Cărarea e aceeaşi
în schimb drumul e altul;
ea mă aşteaptă unde m-a lăsat
pe-aleea ei cu dalii şi crizanteme
care-au înfloresc de vara până toamna
la capătul aleii prispa casei joasă
pe ea mă aşteaptă mama.

E în vis
dar visul e aevea;le-a săpat
pe flori şi le-a grijit la rând
să-i fie casa ei vergina ei frumoasă
ştie că am să m-abat oricând
am să mai trec pe-acasă…

Va sta cu fruntea rezemată
în faţa mea preafericită ca o fată
la masă să mă asculte până-n zori;
– Îţi mulţumesc c-ai mai trecut pe-acasă
te aşteptăm eu şi căsuţa ta cu flori…

Ore în şir m-ascultă.
– Dragul mamii
multe mai ştii le spui frumos
cum le ţii minte oare?…
poveşti şi povestiri şi poezii
vorbeşte şi nu te opri mai spune-mi
povesteşte câte ştii lumea pe unde umbli
te ascultă fermecată
să nu te superi dacă eu voi adormi…

 

Ion Murgeanu

 

AŞTEPT ANUL 2012

 

Aşteptând am aşteptat
şi nu s-a întâmplat; Domnul
nu s-a aplecat şi deasupra mea!

Şi nici rugăciunea mea
nu o a scos din groapa ticăloşiei
şi din tina noroiului; şi a pus piatră
picerelor mele legate de stele; în zadar

am aşteptat şi încă mai aştept; a căruia
nădejde Domnul meu îmi bate în piept!
Pănă când şi pentru ce întreb?! Aşteptând

am aşteptat şi încă mai aştept; Domnul meu
şi Dumnezeul meu de ce eşti atât de tăcut
şi pre mine atât de guralic m-ai făcut?!

Dumnezeul meu minunile Tale nu sunt
pe măsura gândurilor mele mici şi mici şi mici;
alungă-mă dă-mă Dumnezeului pentru furnici! „Iată vin!”

l. Aşteptând am aşteptat pe Domnul şi S-a plecat spre mine. 2.

 

 

 

APOCALIPSIS

Cine ştie ce nu ştie şi de unde ştie
Ce nu ştie dar întinde untul neştiinţei
Lui pe pâine şi în mintea slobodă
A primi orice veste însetată de erori

Ca ploaia de nori ca soarele sorbind-o
Înainte de-a cădea udă peste noi
Şi peste pajişti preste drumurile de noroi
Ea ne poate răcori cu neştiinţa ei o clipă

Şi jumătate de minut după aceea şi pe urmă
Răspândeşte în văzduhuri o mireasmă umedă
Şi friguroasă încât cinci planete tremură

Şi celelalte două mor de cald se răspândeşte
Zvonul cum că totul ne-a fost până aici Cine nu-i născut să-şi ia adio şi eventual s-o ia de la-nceput…

16 o8 2o12

…ateptând pe Dagmara
Să fie-n rai ca mâine dis-de dimineaţa
Ninsoarea muzicală copacii din grădină
Să fim curaţi afară de bănuieli şi vină
Să fie rânduită- n cer corect distanţa

Întâmplării de-a ne uimi că ne vedem
Să ne spunem „tu” fără sfiala de distanţă
Şi să ne tutuim pe îngereşte în tandem
Să ne lăsăm trecutul să alunece pe gheaţă

Să nu ne amintim să nu mai simţim gheaţa
Ce surpă-n urma noastră mări şi ţări
Să fim pe scurt în alte stări deasuprasolul

Drepţi şi înalţi dintotdeauna cum şedem
În faţa filei pe computere şi sol să-ţi fiu eu ţie
Iar tu mie să-mi fii cheia (din turn) de sol !…
29 NOVEMBRE 2012

 

 

 

A DOUA EPISTOLIE

”Pământul va arde!” Uite cum arată în flăcări
Neîmblânzit nici de umbra mea nici de a lui
Nice de al bogatului nice de al săracului

Din cenuşa lui va ieşi palid un fir de iarbă
Îngăduinţa Domnului sau poate că dorul Lui
Va fi udat de klacrimile femeilor e au născut

Prunci pe pământ ca să facă războaiele
Prunci să coplească cruci alţii să scrie
Numele celor ucişi ori răstigniţi pe cruci

CATREN

Şi ce era înainte un abator
De sacrfificat mieii blânzi
În loc de iubire făceau amor
În loc de smerire izbânzi.

 

cum se va termina
ANUL 2012

A DOUA EPISTOLIE

”Pământul va arde!” Uite cum arată în flăcări
Neîmblânzit nici de umbra mea nici de a lui
Nice de al bogatului nice de al săracului

Din cenuşa lui va ieşi palid un fir de iarbă
Îngăduinţa Domnului sau poate că dorul Lui
Va fi udat de klacrimile femeilor e au născut

Prunci pe pământ ca să facă războaiele
Prunci să coplească cruci alţii să scrie
Numele celor ucişi ori răstigniţi pe cruci

CATREN

Şi ce era înainte un abator
De sacrfificat mieii blânzi
În loc de iubire făceau amor
În loc de smerire izbânzi.

ASTERIX

Aştept Anul 2012.
Anul însemnat cu asterisc.
La ultima înviere Lumima din Lumină
s-a stins în drumul până acasă.
În mulţime s-a stârnit ca un vârtej.
Nimeni nu-şi găsea nicăieri locul.
Staţia de transmisie s-a întrerupt
chiar când se rostea cuvântul contrafăcut
de o didactică inferioară
presărat de imprecaţii meschine.
Când mulţimea s-a rupt în făşii
Un strigăt a izbucnit „Puneţi mâna pe el
prindeţi hoţul i-a subtilizat omului portofelul;
mulţimea s-a disipat s-a abandonat
faptului divers abandonând Slujba
Misterului; toate acestea au fost fapte
şi sunt aievea piese din scenariul
Apocalipsei new new-fangled-next.
Pre limba universală a Noii Ordini
creată în Dezordinea ce pregăteşte
marele pas de la Una la Alta.

Aştept Anul 2012.
Anul prescris s-au promis.
Anul însemnat în calendar
Cu asterisc.Anul trecerii
Din confuzie în Lumina
Lămuritoare: în fine Anul
când voi şti cine sunt sau
dacă am fost şi voi mai fi!
Luminaţi-vă oameni! Sunt
plin de promisiuni ca un pom
de roade ascunse gata coapte.
Veniţi să-i culegem roadele!

Anonymus

„Spune-ne, când se vor întâmpla aceste lucruri? Şi care va fi semnul venirii Tale şi al sfârşitului veacului acestuia?” Drept răspuns, Isus le-a zis: „Băgaţi de seamă să nu vă înşele cineva. Fiindcă vor veni mulţi în Numele Meu şi vor zice: „Eu sunt Hristosul!” Şi vor înşela pe mulţi. Veţi auzi de războaie şi veşti de războaie: vedeţi să nu vă înspăimântaţi, căci toate aceste lucruri trebuie să se întâmple. Dar sfârşitul tot nu va fi atunci.
Un neam se va scula împotriva altui neam, şi o împărăţie împotriva altei împărăţii; şi, pe alocuri, vor fi cutremure de pământ, foamete şi ciume.
Dar toate aceste lucruri nu vor fi decât începutul durerilor.Atunci vă vor da să fiţi chinuiţi şi vă vor omorî; şi veţi fi urâţi de toate neamurile pentru Numele Meu.
Atunci mulţi vor cădea, se vor vinde unii pe alţii şi se vor urî unii pe alţii. Se vor scula mulţi proroci mincinoşi şi vor înşela pe mulţi.
Şi, din pricina înmulţirii fărădelegii, dragostea celor mai mulţi se va răci.
Dar cine va răbda până la sfârşit va fi mântuit.
Evanghelia aceasta a Împărăţiei va fi propovăduită în toată lumea, ca să slujească de mărturie tuturor neamurilor. Atunci va veni sfârşitul.

Despre absentul

Nula dies sine linea
Notă | Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

